23 Σεπτεμβρίου 2020

Ρομπότ: Στρώσε τραπέζι κι ορχήστρα να παίζει…

Share the load!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Μέχρι σήμερα, η εκμάθηση ενός ρομπότ για την εκτέλεση μιας εργασίας είχε ως βασική προϋπόθεση την συγγραφή κώδικα, τη συγγραφή κώδικα και τη συγγραφή κώδικα,  δοκιμές, αποσφαλμάτωση κ.λ.π.


Τώρα όμως όλα αλλάζουν, καθώς επιστήμονες του MIT έχουν αναπτύξει ένα σύστημα αυτοπρογραμματισμού του ρομπότ με αβέβαιες προδιαγραφές (PUnS) στα Αγγλικά Planning with Uncertain Specifications.

Το σύστημα αυτό βοηθά τα bots να μάθουν περίπλοκα καθήκοντα και να προσδιορίζουν εκ νέου τα δεδομένα και τις μεταβλητές όταν “σκοντάψουν” σε κάποιο εμπόδιο, π.χ. στο στρώσιμο του τραπεζιού.

Αντί της συνηθισμένης μεθόδου, όπου το ρομπότ λαμβάνει εντολές για την εκτέλεση των σωστών ενεργειών, το PUnS έχει τις “πεποιθήσεις” για μια ποικιλία προδιαγραφών και χρησιμοποιεί μια γλώσσα τη λεγόμενη  (γραμμική χρονική λογική) που το αφήνει να λογοδοτήσει για το τι πρέπει να κάνει τώρα και στο μέλλον.

Για να ωθήσει το ρομπότ προς το σωστό αποτέλεσμα, η ομάδα θέτει κριτήρια που βοηθούν το ρομπότ να ικανοποιήσει τις συνολικές του πεποιθήσεις. Τα κριτήρια μπορούν να ικανοποιήσουν τους τύπους με την υψηλότερη πιθανότητα, τον μεγαλύτερο αριθμό τύπων ή ακόμη και εκείνους με τις λιγότερες πιθανότητες αποτυχίας.

Το σύστημα του MIT είναι πολύ πιο αποτελεσματικό από τις παραδοσιακές προσεγγίσεις στις πρώιμες δοκιμές. Ένα ρομπότ που βασίζεται σε PUnS έκανε μόνο έξι λάθη στις 20.000 προσπάθειες για να στρώσει ένα τραπέζι, ακόμα και όταν οι ερευνητές του έβαλαν κάποια εμπόδια όπως κρύβοντας του το πιρούνι.

Tο αυτοματοποιημένο σύστημα του μόλις τελείωσε τα υπόλοιπα καθήκοντα, επέστρεψε στην αναζήτηση του πιρουνιού.

Οι προγραμματιστές τελικά θέλουν το σύστημα όχι μόνο να μαθαίνει παρακολουθώντας, αλλά και να αντιδράει σε κάθε νέα ανατροφοδότηση.

Στο μέλλον θα μπορείτε να δίνετε λεκτικές διορθώσεις ή ακόμα να ασκείτε κριτική για την απόδοσή ενός ρομπότ. Αυτό θα απαιτήσει πολύ περισσότερη δουλειά, αλλά υποδεικνύει ένα μέλλον στο οποίο τα ρομπότ θα μπορούν να προσαρμόζονται σε νέα καθήκοντα αλλά και να μαθαίνουν νέα πράγματα βλέποντας εσάς.

engadget


Share the load!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

George S. Metallidis

Όλα ξεκίνησαν το 1988 όταν μπήκε στο σπίτι το πρώτο PC ένας 32bit 80386 με 4mb ram, CGA γραφικά σε 16colours monitor....και φυσικά λιώσιμο με το DOS game Grand Prix Circuit της Accolade

View all posts by George S. Metallidis →