Πως να βελτιώσετε την εμπειρία χρήστη στο site σας

Ιάκωβος Φρούντας 409 views0

how to improve user experience in your website
Μοιράσου το

Επικεντρωθείτε στην εμπειρία του χρήστη


H ανάδραση του κάθε χρήστη σε μια ιστοσελίδα εδώ και πολύ καιρό λαμβάνεται σοβαρά υπόψη απο την Google και τους αλγορίθμους της όταν κατατάσσουν την κάθε σελίδα στα αποτελέσματα αναζήτησής. Οι νέοι χρήστες των ιστοσελίδων δεν συγχωρούν εύκολα τα λάθη και η συνάρτηση χρόνου και υπομονής έχουν αρνητικό αντίκτυπο για την ιστοσελίδα σας καθότι τα συναντώνται σπάνια πλέον στους χρήστες. Αν μια σελίδα δεν έχει έναν αποτελεσματικό σχεδιασμό και σύντομο χρόνο φόρτωσης των δεδομένων της ενώ παράλληλα δεν διαθέτει και κατάλληλο σχεδιασμό για φορητές συσκευές τότε σχεδόν σίγουρα οι χρήστες δεν θα επισκεφθούν ξανά τον ιστότοπό αυτό δεύτερη φορά.

Επικεντρωθείτε στην εμπειρία του χρήστη

Εκμεταλλευτείτε την αυξανόμενη χρήση των smartphones


Εάν κάποιος που επισκέπτεται μια ιστοσελίδα η οποία είναι πολύ αργή ή έχει ένα κακό σχεδιασμό αποχωρεί σύντομα και δίνει στην σελίδα μεγάλο ποσοστό εγκατάλειψης τότε σκεφτείτε ότι η περιήγηση απο smartphone σε έναν τέτοιο ιστότοπο αυξάνει ακόμη περισσότερο αυτό το ποσοστό εγκατάλειψης. Στις περισσότερες περιπτώσεις που η mobile έκδοση διαφέρει στον σχεδιασμό πάρα πολύ απο την desktop έκδοση οι χρήστες μειώνουν τον χρόνο παραμονής στην σελίδα και το ενδιαφέρον τους για περιήγηση. Παρ’ όλα αυτά το μεγαλύτερο παράπονο των χρηστών έως τώρα είναι η μη άρση του αποκλεισμού των Javascript και CSS αρχείων στις περιοχές εκτός περιεχομένου.

Εκμεταλλευτείτε την αυξανόμενη χρήση των smartphones

Ακόμη ένας αρνητικός παράγοντας που μειώνει την εμπειρία χρήστη είναι η μη βελτιστοποίηση των εικόνων ενός ιστότοπου ως προς το μέγεθος και την ποιότητά τους, αυξάνοντας έτσι σημαντικά τον συνολικό χρόνο φόρτωσης του περιεχομένου. Συχνότερα συναντάμε και τα προβλήματα με τα κουμπιά που καλούν τον χρήστη να κάνει μια ενέργεια τα οποία εμφανίζονται σε διάφορα μεγέθη λαθεμένα απ ότι θα έπρεπε να εμφανίζονται στις κινητές συσκευές.

Χρόνος φόρτωσης σελίδας


Χρόνος φόρτωσης σελίδας

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η διαφορά των χρηστών που εγκαταλείπουν έναν ιστότοπο με χρόνο φόρτωσης μεταξύ δύο και τριών δευτερολέπτων μπορεί να φτάσει και το 40% αυτών. Για το λόγο αυτό εταιρίες όπως η Google και η Amazon έχουν δημιουργήσει ειδικές σελίδες αναφορών χρηστών για τις αργές σελίδες. Ένας ιστότοπος δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να θυσιάσει τον χρόνο φόρτωσης του περιεχομένου του καθώς έτσι δεν έχει πιθανότητες να ξανακερδίσει κάποιον χρήστη που εγκατέλειψε την σελίδα γιατί βρήκε μεγάλο χρόνο φόρτωσης των δεδομένων.

Σχεδιασμός σελίδας


Το περιεχόμενο ήταν και θα είναι πάντα ο “βασιλιάς” μιας σελίδας. Πρώτα απ’ όλα μια σελίδα θα πρέπει να είναι ευανάγνωστη. Το μέγεθος της γραμματοσειράς που χρησιμοποιείται στα κείμενά σας θα πρέπει να επιλεχθεί με προσοχή έτσι ώστε να αυξήσει την εμπειρία του χρήστη. Μια ιστοσελίδα με επαγγελματικό σχεδιασμό θα κρατήσει σαφώς περισσότερο τους επισκέπτες σε σχέση με μια σελίδα που έχει σχεδιαστεί από έναν άπειρο σχεδιαστή. Υπάρχουν διάφορα εργαλεία στο διαδίκτυο που παρέχουν υπηρεσίες για τον έλεγχο της αναγνωσιμότητας μιας ιστοσελίδας, και αποδεικνύεται ότι εκείνες οι σελίδες που έχουν δημιουργηθεί από μια εταιρεία σχεδιασμού ιστοσελίδων είναι πιο δημοφιλής καθώς είναι εύκολα αναγνώσιμες. Μια ιστοσελίδα πρέπει να είναι άμεσα και πλήρως προσβάσιμη. Νεκροί σύνδεσμοι και σελίδες 404 χρησιμεύουν μόνο για να κάνει μια ιστοσελίδα να δείχνει ερασιτεχνικά κατασκευασμένη και χωρίς κανέναν έλεγχο , πράγμα που θα οδηγήσει τους επισκέπτες μακριά γρήγορα.

Σχεδιασμός σελίδας

Η εφαρμογή των διαφημίσεων σε μια σελίδα θα πρέπει να εξασφαλίζει την ισορροπία μεταξύ λεπτότητας και φόρτωσης καθώς μερικές διαφημίσεις ωθούν τους χρήστες γρηγορότερα μακριά απο τις σελίδες. Σκεφτείτε ότι προτεραιότητα πρέπει να έχει το περιεχόμενό σας καθώς αυτός είναι και ο λόγος που ο χρήστης σας έχει επισκεφθεί. Οπότε προτείνουμε να χρησιμοποιείτε τις διαφημίσεις με σύνεση και να μην τους δίνετε ποτέ πρωταγωνιστικό ρόλο στην σελίδα σας.

Θέλεις να μάθεις περισσότερα;

Γίνε μέλος του Newsletter του Technode και μην χάνεις ποτέ ξανά παρόμοια άρθρα

[chimpy_form forms=”2″]