Σχεδιάστε σωστά τα email σας

Ιάκωβος Φρούντας 305 views0

Σχεδιάστε σωστά τα email σας
Μοιράσου το

Αν και στην εποχή μας σχεδόν ο μεγαλύτερος όγκος επικοινωνίας έχει μεταφερθεί στα social media, το email είναι ακόμη πολύ σημαντικό κομμάτι για οποιαδήποτε διαφημιστική καμπάνια. Όταν βλέπουμε e-mail  απο κάποια διαφημιστική καμπάνια αυτό που μας έρχεται στο μυαλό είναι HTML κώδικας που έχει αντικαταστήσει το απλό κείμενο.

Ο σχεδιασμός ενός email μοιάζει περισσότερο σαν να σχεδιάζουμε μια απλή ιστοσελίδα, αλλά υπάρχουν κάποιες σημαντικές διαφορές ανάμεσα τους. Αυτό που αξίζει να θυμάστε είναι ότι το email “απωθεί” αντί να “ελκύει” την επικοινωνία μας.

Συχνά οι περισσότεροι άνθρωποι λαμβάνουν καθημερινά τόσα πολλά email τα οποία πολλές φορές δεν προλαβαίνουν να τα διαβάσουν όλα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι έχετε μόνο μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου στην διάθεσή σας για τραβήξετε την προσοχή του αναγνώστη πριν προχωρήσει στο επόμενο αδιάβαστο μήνυμά του ( σε αντίθεση με μια ιστοσελίδα την οποία έχει επιλέξει ο επισκέπτης να την επισκεφθεί σε συγκεκριμένο χρόνο).

Αλλά εφόσον έχουμε κατά νου -οτι έχουμε μόνο μια στιγμή στην διάθεση μας για να τραβήξουμε την προσοχή του αναγνώστη- μπορούμε να έχουμε ένα πολύ καλύτερο αποτέλεσμα στον σχεδιασμό emails.


Responsive σχεδιασμός ή όχι;

Πάρα πολλοί άνθρωποι έχουν πρόσβαση στα email τους απο μια φορητή συσκευή (σχεδόν τα μισά του συνόλου των emails ανοίγονται σε εφαρμογές για κινητά) οπότε καταλαβαίνετε ότι είναι άσκοπο να περάστε το χρόνο σας δημιουργώντας όμορφα mail τα οποία δεν θα διαβάζονται σωστά σε όλες τις συσκευές.

Σκεφτείτε λοιπόν έπειτα απο όλα αυτά και αν το email δεν εμφανίζεται ακόμη σωστά στην κινητή συσκευή των πελατών σας τι πιθανότητες έχετε να διαβάσουν ξανά  οι συνδρομητές σας το επόμενο σας email; Απολύτως καμία. Στην καλύτερη περίπτωση θα διαγράψουν αμέσως το μήνυμά σας ή ακόμη χειρότερα μπορεί τα επόμενα email σας να καταλήγουν στον φάκελο με τα ανεπιθύμητα μηνύματα των πελατών σας.

Υπάρχουν δύο τρόποι για να μεταφέρουμε τον σχεδιασμό των μηνυμάτων στο κινητό. Ο ένας τρόπος είναι να δημιουργείτε πρότυπα μηνυμάτων τα οποία θα ρυθμίζονται αυτόματα στις διαστάσεις της κάθε συσκευής. Αυτή η πρακτική είναι επαρκής για την πλειοψηφία των μηνυμάτων και κινητών συσκευών. Εναλλακτικά ο άλλος τρόπος είναι να δημιουργήσετε ένα διαδραστικό design του μηνύματός σας που θα προσαρμόζεται σε διαφορετικά μεγέθη οθόνης.

Υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα σε κάθε προσέγγιση. Θέλετε emails που αλλάζει το μέγεθός τους με πολύ μικρές τροποποιήσεις στον κώδικα και φαίνονται το ίδιο σε σχεδόν όλες τις συσκευές με μειονέκτημά τους την απλή σχεδίαση και την θέαση τους σε μέγεθος μικρότερο απο την επιφάνεια εργασίας ενός υπολογιστή ή θέλετε responsive σχέδια που είναι πιο πολύπλοκα στην κατασκευή τους και στην δομή του κώδικά τους και δεν υποστηρίζονται ακόμα οι δυνατότητες τους απο όλους τους browser κινητών συσκευών (αν και η υποστήριξη είναι πιθανό να συνεχίσει να βελτιώνεται στο μέλλον).

Σχεδιάστε σωστά τα email σας

Responsive desing

Ο responsive σχεδιασμός είναι πιο πρακτικός για την σχεδίαση των email σας απο το να αλλάζετε το μέγεθος στα σχέδια των μηνυμάτων που θέλετε να στείλετε. Αυτό γιατί στις πολύ μικρές οθόνες τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχουν συρρικνωθεί θα είναι πολύ δύσκολο να διαβαστούν.

Έχοντας ήδη συζητήσει τη σημαντικότητα του να είναι φιλικά τα μηνύματα προς τις διαστάσεις όλων των κινητών σας παραθέτουμε στην συνέχεια μερικά πράγματα που πρέπει να θυμάστε κατά το σχεδιασμό. Στην πραγματικότητα τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θέλουμε να είναι ευανάγνωστα απο όλες τις συσκευές και οθόνες. Γ αυτό το λόγο φτιάξαμε τους κανόνες που πρέπει να ακολουθήσετε κατά την σχεδίαση των email σας:

  1. Η διαρρύθμιση του μηνύματός σας θα πρέπει να είναι πολύ στενή και να μην υπερβαίνει τα 500 με 600 pixels στο πλάτος. Αυτό θα κάνει το email σας ευανάγνωστο σε όλες τις συσκευές και έχετε λιγότερες πιθανότητες να χαλάσει η διάταξη του μηνύματος σας όταν αλλάξει το μέγεθος.
  2. Σιγουρευτείτε ότι οι γραμματοσειρές που χρησιμοποιείτε είναι αρκετά μεγάλες. Πρέπει να γνωρίζετε τα ελάχιστα μεγέθη γραμματοσειρών για τις διάφορες πλατφόρμες έτσι ώστε οι γραμματοσειρές σας να μην έχουν διαβαθμίσεις (που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την διάταξή σας). Για παράδειγμα, το iOS χρησιμοποιεί ένα ελάχιστο μέγεθος γραμματοσειράς των 13 pixels.
  3. Οι διαθέσιμες περιοχές για κλικ θα πρέπει να είναι φιλικές προς τον χρήστη. Αυτό συνεπάγεται ότι θα είναι τόσο αρκετά μεγάλες  όσο και αρκετά απομονωμένες απο άλλους συνδέσμους έτσι ώστε ο χρήστης να μπορεί να κλικάρει με την πρώτη προσπάθεια ( γιατί δεν είστε ποτέ σίγουροι ότι θα έχετε και δεύτερη ευκαιρία για κλικ).
  4. Μην διστάσετε να χρησιμοποιήσετε την εντολή display:none; έτσι ώστε να κρύψετε περιττά στοιχεία απο τα πρότυπο του email σας. Να θυμάστε οτι το λιγότερο γίνεται περισσότερο στις μικρές οθόνες.

Αξίζει να αφιερώσετε χρόνο και να σχεδιάσετε το πρότυπο wireframe που επιθυμείτε τόσο για την desktop έκδοση των email σας όσο και για την mobile πριν ξεκινήσετε να προσθέτετε το περιεχόμενο σας με την μορφή κώδικα. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο σημείο όπου καλείτε συνδέσμους  και άλλες σημαντικές πληροφορίες ώστε να εμφανίζονται και στην έκδοση για κινητά.


Χρησιμοποιήστε σωστές γραμματοσειρές

Ενώ σχεδόν οι περισσότεροι σχεδιαστές δίνουν βάση στο γραφικό περιβάλλον των HMTL emails, οι γραμματοσειρές κατά την γνώμη μας παίζουν σημαντικότερο ρόλο όπως συμβαίνει και στις ιστοσελίδες. Εκτός απο όλα αυτά σκεφτείτε σε πόσους πελάτες σας θα φορτώνουν αμέσως οι εικόνες, ενώ οι γραμματοσειρές θα εμφανίζονται πάντα.

Προτείνουμε να χρησιμοποιείτε μεγάλες γραμματοσειρές για ευανάγνωστα emails ανεξάρτητα απο το μέγεθος της οθόνης. Επίσης, να έχετε κατά νου ότι το μήκος της γραμμής δεν πρέπει να αλλάζει σε διάφορες οθόνες , και βεβαιωθείτε ότι δεν είναι πολύ μεγάλο (το οποίο μπορεί να είναι δύσκολο για τον αναγνώστη να ακολουθήσει τη γραμμή, χωρίς να χάσει τη θέση της) ή πολύ μικρή (η οποία κάνει απαραίτητη την κύλιση).

Βεβαιωθείτε οτι χρησιμοποιείτε τίτλους και άλλες γραμματοσειρές μορφοποίησης για να κάνετε το περιεχόμενό email σας πιο ευπαρουσίαστο, ειδικά αν στο email σας συμπεριλαμβάνονται περισσότερες απο 2 παραγράφους.


Διαφορετικά email για κάθε σκοπό

Υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη email που θα στείλετε στους συνδρομητές σας. Κάθε ένα απο αυτά έχει διαφορετικό περιεχόμενο και θα πρέπει να έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί το συγκεκριμένο περιεχόμενο και μόνο.

Newsletters

Είναι ίσως ο διασημότερος τύπος email. Συνήθως τα newsletter περιέχουν πολλούς συνδέσμους αλλά και κείμενο. Η νέα τάση στα newsletter προτάσσει να υπάρχουν άρθρα μέσα σ΄αυτό. Σε κάθε περίπτωση η τάση αυτή είναι καλή πρακτική γιατί δίνουμε την δυνατότητα και του να κλικάρει κάτι ο χρήστης αλλά και του να διαβάσει ένα ενδιαφέρον άρθρο.

Αυτό αποτελεί απο μόνο του μια πρόκληση για τους σχεδιαστές των newsletter γιατί πρέπει να ιεραρχήσουν το περιεχόμενο τους έτσι ώστε να είναι προσιτό στον αναγνώστη. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι επισημαίνουμε με μεγαλύτερες γραμματοσειρές ότι θέλουμε να επισημάνουμε και με μικρότερες πράγματα που έχουν δευτερεύοντα σημασία.

Ειδοποιήσεις

Άλλη μια πρακτική email είναι η ειδοποίηση. Συχνά αναφέρεται και ως notification. Σκεφτείτε ώς παράδειγμα τα μηνύματα που σας έρχονται απο το Facebook όταν κάποιος σας στέλνει αίτημα φιλίας ή σας ακολουθεί.  Επίσης τα email αυτά μπορούν να πάρουν την μορφή ανακοινώσεων. Συνηθίζεται αυτός ο τύπος email να είναι μικρός και σύντομος στη δομή του με ένα σύνδεσμο υπογραμμισμένο.

Συναλλακτικά emails

Ο τύπος αυτών των mail εμφανίζεται στο inbox μας μόνο όταν ο χρήστης έχει μια διαδραστική ενέργεια μέσα στον ιστότοπο που περιηγείται. Αυτό μπορεί να σημαίνει μια αγορά ή μια εγγραφή σε ένα ιστότοπο. Τα email αυτά περιέχουν πληροφορίες (π.χ να επιβεβαιώσουν μια αγορά σας).

Marketing emails

Ο τελευταίος τύπος email είναι τα marketing emails. Τον συναντάμε όταν μια εταιρία θέλει να ενημερώσει τους χρήστες της για προσφορές , νέα προϊόντα ή κάτι σχετικό. Αυτά είναι συχνά email που ενσωματώνουν την τακτική που θέλει να περάσει η κάθε εταιρία στο κοινό της.

Αυτά τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προορίζονται ειδικά για ένα συνδρομητή που τον καλούμε να πάρει κάποιο είδος απο την ιστοσελίδα μας.  Θα μπορούσε να σημαίνει να εγγραφείτε, ή να κάνετε μια αγορά, ή κάτι παρόμοιο. Τα link σε αυτά τα μηνύματα είναι μακράν το πιο σημαντικό στοιχείο, αν και προφανώς πρέπει να χρησιμοποιηθεί και το κατάλληλο περιεχόμενο για να τραβήξει την προσοχή του χρήστη και να επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.


 Εργαλεία δημιουργίας email

 

e-Newsletter WordPress plugin

e-Newsletter

Το eNewsletter WordPress plugin σας προσφέρει επαγγελματική διαχείριση των email του newsletter σας και σας δίνει την δυνατότητα να διαχειρίζεστε τους συνδρομητές σας απευθείας απο την περιοχή διαχείρισης του WordPress.

Litmus

Litmus

Η πλατφόρμα Litmus είναι ένα εργαλείο για την διαχείριση και την δημιουργία των email σας. Περιέχει θέματα έτοιμων μηνυμάτων, κρατάει τα στατιστικά στοιχεία των μηνυμάτων που στέλνετε και περιέχει εργαλεία φιλτραρίσματος των μηνυμάτων.

Litmus Scope

Το Litmus Scope σας βοηθάει να δημιουργήσετε εύκολα και απλά τα email σας.

 

Συμβουλές για να οργανώσετε σωστά τα mail σας

Οι διαφορές του σχεδιασμού ενός email με το web design δεν είναι πολλές. Είναι ελάχιστες αλλά είναι και αυτές που κάνουν τα email σας αποτελεσματικότερα. Στην συνέχεια θα δούμε μαζί τι πρέπει να προσέξετε κατά την δημιουργία των email σας.

Το περιεχόμενο είναι το παν

Το περιεχόμενο είναι πάντα σημαντικό, ανεξάρτητα από το σχεδιασμό. Τα emails και ιδιαίτερα τα μηνύματα που θα  προβληθούν σε μια κινητή συσκευή, σκοπός σας είναι να έχετε καταφέρει να διατηρήσετε το περιεχόμενό σας σύντομο μέχρι το σημείο που είναι ζωτικής σημασίας. Έχετε μερικά δευτερόλεπτα το πολύ να κάνετε τον αναγνώστη σας να συμμετάσχει, και εάν αυτά τα πρώτα δευτερόλεπτα σπαταλώνται σε άσχετες πληροφορίες που δεν είναι χρήσιμες, τότε τους έχετε χάσει.

Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι όσο πιο συνοπτικό και σαφές, γίνετε. Το κλειδί είναι η αποδοτικότητα, και αν ο αναγνώστης δεν μπορεί πολύ γρήγορα να διακρίνει τι ακριβώς είναι το email  και τι ακριβώς θέλετε να κάνετε, τότε είστε σπαταλάτε το χρόνο σας αμφότεροι.

Ευδιάκριτα κουμπιά

Τα ευδιάκριτα κουμπιά είναι το πιο σημαντικό κομμάτι στον σχεδιασμό των email σας. Όλα τα email έχουν ένα σκοπό. Απο το να κάνουν ένα αναγνώστη να εγγραφεί σε κάτι μέχρι να τον πείσουν να προβεί σε μια αγορά. Για το λόγο αυτό θα πρέπει τα κουμπιά να είναι ευδιάκριτα και σωστά τοποθετημένα ώστε να εξυπηρετούν τον σκοπό που θέλετε εσείς.

Θα πρέπει να παροτρύνετε τους πελάτες σας να κάνουν κλικ στα κουμπιά που έχετε τοποθετήσει μιας και θα πρέπει να είναι άμεσα αναγνωρίσιμα, και να μην είναι πολύ μακριά κάτω από το e-mail (στο τέλος, έχετε μόνο λίγα δευτερόλεπτα για να πάρετε την προσοχή τους, τοποθετώντας ένα κουμπί με το σύνδεσμό σας όπου αν το δουν μέσα σε αυτά τα λίγα δευτερόλεπτα αυξάνει τις πιθανότητές σας είναι αποτελεσματικό).

Βεβαιωθείτε ότι το κουμπί σας είναι φιλικό προς τον χρήστη. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι τόσο μεγάλο ώστε να κάνει το κλικ ευκολότερο σε μια κινητή συσκευή και να μην υπάρχουν κοντά άλλα link τα οποία μπορεί να ενεργοποιηθούν κατά λάθος.

Συχνές και σωστές δοκιμές

Βεβαιωθείτε ότι τα email σας έχουν πλήρως δοκιμαστεί σε μια ποικιλία συσκευών που πιθανόν να χρησιμοποιήσουν οι πελάτες σας. Με αυτή την πρακτική μπορείτε να διορθώσετε πιθανόν λάθη που θα βρείτε πριν τα δει ο πελάτης σας. Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε πως φαίνεται η σελίδα του email σας μέσα απο τις συσκευές της Apple. http://ipadpeek.com/

Χρησιμοποιήστε κείμενο πριν την επικεφαλίδα

Προσθέστε μια μικρή περιγραφή του μηνύματος που ακολουθεί στην κορυφή του email σας. Αυτό θα βοηθήσει τους αναγνώστες να κατανοήσουν πιο γρήγορα στο θέμα που αναπτύσσετε στην συνέχεια.

Σύνδεσμος προς την έκδοση email που φιλοξενείται στην σελίδα σας.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπεριλάβει ένα σύνδεσμο με την web έκδοση του e-mail σας, σε περίπτωση που κάποιοι ενδιαφέρονται πραγματικά, αλλά έχουν πρόβλημα να προβάλλουν το μήνυμα στην κινητή συσκευή τους ή στο email του πελάτη τους. Πολλές υπηρεσίες e-mail σας επιτρέπουν να χρησιμοποιήσετε ένα σύνδεσμο παρακολούθησης για αυτό (και άλλες συνδέσεις), έτσι ώστε να μπορείτε να βλέπετε ποιος σας κάνει κλικ.

Απλός σχεδιασμός

Ενώ είναι πιο εύκολο και απλό να κάνετε ένα πιο σύνθετο και γεμάτο γραφικά σχεδιασμό του email σας αυτόματα αυξάνετε τον κίνδυνο του να μην εμφανίζεται το μήνυμα όπως επιθυμείτε σε όλους τους αναγνώστες σας.

Ενώ μπορείτε να σχεδιάσετε τη σύνθετη διάταξη με τους τόνους των γραφικών και σχηματοποιημένα στοιχεία, θα αυξήσει τον κίνδυνο email σας δεν θα εμφανίζεται όπως θα προορίζονται για όλους τους αναγνώστες σας. Ο απλός σχεδιασμός σημαίνει ότι τα μηνύματα σας θα είναι πιο εύκολα αναγνώσιμα απο περισσότερες συσκευές ενώ τα πολύπλοκα σχέδια μπορεί να είναι αισθητικά πιο ευχάριστα αλλά συχνά δεν χαρίζουν και ευχάριστη ανάγνωση.

Θέλεις να μάθεις περισσότερα;

Στείλε email στον Technode Expert ή κάνε εγγραφή στο Newsletter για παρόμοια άρθρα

[chimpy_form forms=”2″]