Πέντε χρήσιμα εργαλεία για να αξιοποιήσεις πλήρως τα Google Analytics

Γιάννης Καραμαγκάλης 479 views0

Πέντε χρήσιμα εργαλεία για να αξιοποιήσεις πλήρως τα Google Analytics
Μοιράσου το

analytics της Google, παρά την κριτική που έχουν δεχθεί κατά καιρούς, αποτελούν ένα από τα πιο ασφαλή εργαλεία μέτρησης επισκεψιμότητας σε ιστοτόπους παγκοσμίως. Η google μέσα από αυτό το πανίσχυρο εργαλείο δίνει την δυνατότητα στους χρήστες, δίχως κάποια χρηματική επιβάρυνση, να έχουν πλήρη και σαφή εικόνα όλων των ποσοτικών και ποιοτικών χαρακτηριστικών της επισκεψιμότητάς τους, καθώς και χρήσιμα στοιχεία για το προφίλ των επισκεπτών τους.

Όντας πολυπαραγοντικό, το Google Αnalytics έχει αρκετές ανεξερεύνητες από πολλούς συμβατικούς χρήστες πτυχές που βοηθούν στην καλύτερη χρήση και αξιοποίησή του.

#1. Επεκτείνετε την ανάλυση των στοιχείων και σε άλλες πλατφόρμες

segment-integrations-google-analytics

Εάν θέλετε να χρησιμοποείτε το analytics ταυτόχρονα με επιμέρους εξιδεικευμένες πλατφόρμες ανάλυσης δεδομένων επικεψιμότητας, τότε δεν έχετε παρά να δοκιμάσετε το Segment. To εν λόγω εργαλείο σας επιτρέπει να επιλέξετε μέσα από μία γκάμα 100 εγκεκριμένων εργαλείων τα καταλληλότερα για να εξάγετε ασφαλέστερα συμπεράσματα για το site σας. Το μόνο που έχετε να κάνετε, είναι να εγκαταστήσετε στην FTP του site σας τον κώδικα παρακολούθησης που θα σας δώσει το κάθε εργαλείο που θα επιλέξετε ξεχωριστά.

#2. Απεικονίστε και συγκρίνετε τα δεδομένα σας

google-analytics-integrations-websites-search-social

Σε αυτό μπορεί να σας βοηθήσει το Cyfe. Πρόκειται για ένα εργαλείο όπου επιτρέπει αφενός την σύγκριση στατιστικών δεδομένων πολλαπλών sites και λογαριασμών, αφετέρου διαθέτει αυξημένης δυνατότητας εργαλεία διαγραμματικής απεικόνισης των στατιστικών στοιχείων των ιστοτόπων που τυχόν διαχειρίζεσθε. Με μία premium συνδρομή, οι δυνατότητες του Cyfe γίνονται απεριόριστες, καθώς επιτρέπει την δημιουργία πολλών dashboards που δίνουν συνολική και συγκριτική εικόνα των projects που διαχειρίζεστε.

#3. Δείτε πως οι αλλαγές της Google επηρεάζουν το site σας.

google-analytics-integrations-of-fruition

Οι αλλαγές στους αλγόριθμους της Google, έχουν κατά καιρούς προκαλέσει πολλούς πονοκεφάλους σε όσους ασχολούνται με την επισκεψιμότητα ιστοτόπων. Ένα άκρως χρήσιμο εργαλείο για να δούμε εάν οι αλλαγές στους αλγόριθμους (penguin, humingbird και Panda) επηρεάζουν αρνητικά η θετικά το site μας είναι το Fruition Google Penalty Checker, το οποίο μας δίνει αφενός όλες τις χρήσιμες αλλαγές του παρελθόντος διαστήματος, αφετέρου μας απεικονίζει εάν το site μας έχει επηρεαστεί θετικά ή αρνητικά. Φυσικά, στη διάθεση των ενδιαφερόμενων υπάρχει, εκτός από το free, και το premium account με όλες τις τελευταίες ενημερώσεις, λεπτό προς λεπτό.

#4. Δείτε τις μη εμφανιζόμενες λέξεις κλειδιά που συνεισφέρουν στην επισκεψιμότητά σας.

google-analytics-integrations-in-keywords-that-not-provided

Τα non-provided keywords είναι μία από τις βασικότερες πτυχές της οργανικής επισκεψιμότητας και απήχησης ενός site στις μηχανές αναζήτησης. Για να εντοπίσουμε αυτές τις λέξεις κλειδιά (δεν είναι διαθέσιμη πτυχή στο google analytics εάν δεν έχει προηγηθεί εγγραφή-καταχώρησή του στα webmaster tools της google), μία συνδρομή στο Authority Labs αρκεί. Με 49 δολάρια/μήνα, μπορούμε όχι μόνο να δούμε τις μη-διαθέσιμες λέξεις κλειδιά του site μας και άλλων 50 ιστοτόπων, αλλά και να μεταφέρουμε τα δικαιώματα προβολής του analytics μας εντός της εν λόγω πλατφόρμας.

#5. Μετρήστε με ακρίβεια τη συνεισφορά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο site σας.

Υπάρχουν πασίγνωστες πλατφόρμες, που μπορούν να μας προσφέρουν σαφή εικόνα και λεπτομερή απεικόνιση όλης της επισκεψιμότητας που καταλήγει στο site μας  μέσω των social media. Τέτοιες υπηρεσίες είναι το Hootsuite και το Oktopost.

oktopost

Το hootsuite, μία από τις πλέον διαδεδομένες πλατφόρμες μαζικής διαχείρισης social media παγκοσμίως, δίνει την δυνατότητα αναλυτικού reporting για την επισκεψιμότητα μέσα από τα social media σε εξαιρετικά βαθύ και λεπτομερές επίπεδο. Η χρήση του ενδείκνυται για επαγγελματιές γνώστες των social media, οι οποίοι με ένα ποσό της τάξης των 9,99 ευρώ/μήνα μπορούν να πάρουν μία πρώτη γεύση από τα reports της πλατφόρμας.

oktopost-report

Το Οktopost είναι μία λιγότερο προηγμένη λύση, με το πλεονέκτημα πως μπορεί να δώσει σαφή εικόνα εντός των analytics και όχι με εξωτερικό reporting. Μοναδική προϋπόθεση είναι η αγορά ενός premium πακέτου, που θα καταστήσει εφικτή την παραμετροποίηση  του UTM ώστε τα αποτελέσματα της κοινωνικής δικτύωσης  στο Google Analytics να εμφανίζονται κατά τρόπο φιλικό και κατανοητό προς τον εκάστοτε χρήστη.

Όλα τα παραπάνω εργαλεία είναι μερικά από τα χρησιμότερα προκειμένου να έχετε μία πλήρη και σαφή εικόνα των στατιστικών δεδομένων του ιστοτόπου σας. Θέλετε περισσότερες πληροφορίες; Εγγραφείτε στο Newsletter μας!