Nέα δεδομένα στο Facebook – Hide posts & unfollow page: Προσέχουμε για να έχουμε

Γιάννης Καραμαγκάλης 323 views0

Nέα δεδομένα στο Facebook - Hide posts & unfollow page: Προσέχουμε για να έχουμε
Μοιράσου το

Η αλλαγή στην πολιτική ονομάτων και απορρήτου στο Facebook, έφερε όχι μόνο αλλαγές στην συχνότητα και τον ρυθμό εμφάνισης των δημοσιεύσεων της σελίδας μας στο ευρύ κοινό, αλλά έδωσε μία περαιτέρω δυνατότητα στους απλούς χρήστες του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης.

Πρόκειται φυσικά για μία νέα επιλογή που έκανε την εμφάνισή της στις αρχές Δεκεμβρίου, αρχικά σε mobile επίπεδο και έπειτα στην desktop έκδοση. Η επιλογή αυτή δίνει στους χρήστες την δυνατότητα να κάνουν “hide” σε ενοχλητικές δημοσιεύσεις που εμφανίζονται συχνά στο timeline τους από μία ή περισσότερες σελίδες, ή στην χειρότερη περίπτωση δίνει την δυνατότητα του “unfollow” με το απλό πάτημα ενός κουμπιού στις επιλογές της εμφανιζόμενης δημοσίευσης και δίχως να μπει στη διαδικασία να επισκευθεί το page για να το πράξει. Για τις αλλαγές αυτές, είχαμε μιλήσει εκτενώς και σε παλαιότερο θέμα.

newsfeedcontrols

H τακτική αυτή αποτελεί τελευταίο κομμάτι του puzzle των πρόσφατων αλλαγών στον αλγόριθμο του Facebook, συνδράμοντας πλέον στην εμφάνιση στο timeline των χρηστών των δημοσιεύσεων των σελίδων εκείνων οι οποίες ενδιαφέρουν πραγματικά τον χρήστη, με βάση τον αριθμό των click που έχει κάνει σε συνδέσμους στο παρελθόν καθώς επίσης και την αλληλεπίδραση που έχει με την σελίδα αυτή (likes, shares, comments).

O ίδιος ο Μark Zuckeberg έχει απαντήσει δημόσια για το εν λόγω ζήτημα, σε ερώτηση ενός marketeer σε εκδήλωση στην οποία παρευρέθη:

«Ναι υπάρχει μία διένεξη στο εν λόγω ζήτημα, όντως. Προσπαθούμε να προαρμόσουμε το timeline κατα τρόπο τέτοιο που να εξυπηρετεί τον κάθε χρήστη ανάλογα με το τί θέλει να διαβάζει και όχι να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις να έχουν απλά υψηλά reaches, πολλές φορές και σε ανθρώπους που δεν τους αφορά το προϊόν τους. Σε κάθε στρατηγική απόφαση που παίρνουμε, γνώμονας μας είναι πάντα η πρώτη επιλογή, έτσι ώστε να παρέχουμε στον κάθε χρήστη την καλύτερη δυνατή εμπειρία κατά την περιήγησή του.»

Υπάρχει λύση;

Ναι υπάρχει. Πολλοί marketeers θα πουν πως “είναι ακόμα μία μέθοδος του Facebook να μας ωθήσει στο να ξοδέψουμε περισσότερα χρήματα ώστε να φτάσουμε στα επιθυμητά reaches”. Αν και αυτό φαίνεται αλήθεια, είναι αληθοφανές. Ας δούμε γιατί.

Στην ουσία, με αυτή την τακτική και στρατηγική, το Facebook αποκαθιστά μία τεράστια και αποσιωπημένη αδικία των προηγούμενων ετών: Φέρνει σε μονομαχία επί ίσοις όροις την δημιουργικότητα και την δυνατότητα επένδυσης υψηλών budget. Μέχρι πρότεινος, η επιτυχία μίας δημοσίευσης ή μίας σελίδας στο σύνολό της ήταν εξαρτημένη-σε μεγάλο βαθμό-, από το μέγεθος του διαφημιστικού budget το οποίο ο ιδιοκτήτης διέθετε κάθε φορά. Όσο μεγαλύτερο το budget, τόσο πιο υψηλές οι αποδόσεις μια σελίδας και των δημοσιεύσεών της, στραγγαλίζοντας ουσιαστικά την δημιουργικότητα (η οποία μπορεί και να μην συνοδευόταν από υψηλά διαφημιστικά budgets) και το πρωτότυπο περιεχόμενο.

Με τις νέες ρυθμίσεις, η δημιουργικότητα και τα υψηλά budgets μπαίνουν στην ίδια βάση, καθώς τα facebook τα επιβραβεύει εξίσου. Έχεις καλό περιεχόμενο; Τότε δεν χρειάζεται να ξοδέψεις και πολλά. Αυτό για την Facebook είναι αποκατάσταση της social δικαιοσύνης.

Η λύση λοιπόν είναι πάρα πολύ απλή: Σταματήστε να πυροβολείτε με δημοσιεύσεις το κοινό σας και γίνετε δημιουργικοί. Μία καλή στρατηγική δημοσιεύσεων στο Facebook, με λίγες αλλά διαλεγμένες δημοσιεύσεις είναι το μυστικό της επιτυχίας. Η άλλη λύση είναι να κάνεις το Facebook πλούσιο.

Τί από τα δύο θα προτιμήσεις;