Το Facebook αυστηροποιεί την πολιτική ονομάτων και απορρήτου

Γιάννης Καραμαγκάλης 299 views0

facebook privacy policy
Μοιράσου το

Οι πολυαναμενόμενες και πολυσυζητημένες αλλαγές που περιμέναμε στο Facebook εδώ και λίγους μήνες, έκαναν την εμφάνισή τους. Δεν είναι λίγοι οι χρήστες (τουλάχιστον στην Ελλάδα) που το τριήμερο 28-30 Νοεμβρίου έλαβε ως ειδοποίηση τη νέα ενημέρωση για την αλλαγή της πολιτικής απορρήτου και ονομάτων του Facebook, το οποίο αναμφισβήτητα σκληραίνει τη στάση του τόσο σε επίπεδο ψεύτικων λογαριασμών και ασφάλειας όσο και σε επίπεδο διαφημιστικών προβολών στα timeline μας.

Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, από την 1η Ιανουαρίου και έπειτα, συμφωνείτε με τους όρους χρήσης, την πολιτική δεδομένων και την πολιτική για τα cookies στην τροποποιημένη μορφή τους. Συμφωνείτε ακόμα να βλέπετε βελτιωμένες διαφημίσεις, με βάση τις εφαρμογές και τους ιστότοπους που χρησιμοποιείτε. Μάθετε περισσότερα για τις εν λόγω τροποποιήσεις παρακάτω, καθώς και για τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να ελέγχετε ποιες διαφημίσεις θα βλέπετε.

Όπως είχαμε δει και σε προηγούμενο άρθρο , η Facebook έχασε σημαντικό έδαφος λόγο της αυστηροποίησης της πολιτικής ονομάτων που έχει ως άμεσο αποτέλεσμα το κλείσιμο πολλών προφίλ με ιδιόρρυθμο όνομα αλλά και δραστηριότητα (πχ που δημοσίευαν διαρκώς συνδέσμους προερχόμενους από ένα και μοναδικό url), ζητώντας τους ως αποδεικτικό για την επαναφορά του προφίλ σε κανονική λειτουργεία την αποστολή ενός δημόσιου εγγράφου που να επιβεβαιώνει την πραγματική ταυτότητα του εκάστοτε χρήστη.

Πέραν την πολιτικής ονομάτων και απορρήτου η Facebook έκανε αλλαγές και στον αλγόριθμο εμφάνισης διαφημίσεων στις αρχικές σελίδες των χρηστών της, καθώς πλέον θα εμφανίζονται διαφημίσεις αλλά και σύνδεσμοι σελίδων με τις οποίες φαίνεται πως ο εκάστοτε χρήστης αλληλεπιδρά περισσότερο. Τις επιπτώσεις της στρατηγικής αυτής, τις αναλύσαμε, εδώ και εδώ.

Πιο συγκεκριμένα, η ανακοίνωση του Facebook έχει ως εξής:

control privacy settings

Τροποποίηση όρων και πολιτικών:

Βοήθεια για την κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του Facebook και των δυνατοτήτων ελέγχου των πληροφοριών σας

 

 

Στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων, έχουμε προσθέσει διάφορες νέες λειτουργίες και ρυθμίσεις που σας επιτρέπουν να αξιοποιήσετε καλύτερα τις δυνατότητες του Facebook. Επίσης, έχουμε λάβει σοβαρά υπόψη τα σχόλια των χρηστών που μας ζητούσαν να παρέχουμε αναλυτικότερες επεξηγήσεις σχετικά με το πώς λαμβάνουμε και χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες.

Με την ενότητα Τα βασικά για το απόρρητο, έχετε στη διάθεσή σας συμβουλές και έναν αναλυτικό οδηγό για το πώς να ελέγχετε καλύτερα την εμπειρία σας στο Facebook. Επίσης, κάνουμε κάποιες αλλαγές στους όρους χρήσης, την πολιτική δεδομένων και την πολιτική για τα cookies ώστε να αντικατοπτρίζονται νέες λειτουργίες που έχουμε αναπτύξει και τις κάνουμε εύκολες στην κατανόηση. Τέλος, βελτιώνουμε τις διαφημίσεις που προβάλλονται με βάση τις εφαρμογές και τους ιστότοπους που χρησιμοποιείτε εκτός Facebook (διαδικτυακή διαφήμιση βάσει συμπεριφοράς χρηστών) και σας παρέχουμε μεγαλύτερες δυνατότητες ελέγχου.

Αυτές οι τροποποιήσεις θα αρχίσουν να ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2015. Όπως ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις, εκτιμούμε ιδιαίτερα τα σχόλια και τις εντυπώσεις σας σχετικά με τις πολιτικές μας.

Τα βασικά για το απόρρητο

Η ενότητα “Τα βασικά για το απόρρητο” παρέχει διαδραστικές οδηγίες που απαντούν στις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το πώς μπορείτε να ελέγχετε τις πληροφορίες σας στο Facebook. Για παράδειγμα, μπορείτε να μάθετε πώς μπορείτε να αφαιρέσετε ετικέτες, να σταματήσετε να είστε φίλοι με κάποιον ή να μπλοκάρετε κάποιον, καθώς επίσης και πώς μπορείτε να επιλέξετε κοινό για κάθε δημοσίευσή σας. Οι πληροφορίες αυτές διατίθενται σε 36 γλώσσες.
Σε συνδυασμό με τον έλεγχο απορρήτου, την υπενθύμιση για όσους κοινοποιούν τις δημοσιεύσεις τους σε δημόσιο κοινό και τα απλοποιημένα εργαλεία επιλογής κοινού, η ενότητα “Τα βασικά για το απόρρητο” αποτελεί την τελευταία από μια σειρά προσπαθειών που έχουμε κάνει προκειμένου να σας βοηθήσουμε να διασφαλίσετε ότι οι κοινοποιήσεις σας απευθύνονται στο κοινό που θέλετε.

Βοήθεια για καλύτερη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του Facebook
Οι χρήστες του Facebook χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση τις εφαρμογές και τις υπηρεσίες μας προκειμένου να συνδέονται με άλλους χρήστες, τοποθεσίες και πράγματα που τους ενδιαφέρουν. Οι τροποποιήσεις στις πολιτικές μας αντικατοπτρίζουν τα νέα προϊόντα που αναπτύσσουμε με στόχο να βελτιώσουμε την εμπειρία σας από τη χρήση του Facebook. Περιγράφουν επίσης τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι υπηρεσίες μας, με τρόπο ώστε να είναι ευκολότερες στην κατανόηση. Παρακάτω μπορείτε να δείτε ορισμένα από τα βασικότερα σημεία:

Πληροφορίες για όσα συμβαίνουν γύρω σας: Τροποποιούμε τις πολιτικές μας προκειμένου να αποσαφηνίσουμε τον τρόπο με τον οποίο συλλέγουμε πληροφορίες τοποθεσίας ανάλογα με τις λειτουργίες που αποφασίζετε να χρησιμοποιήσετε. Εκατομμύρια χρήστες ανακοινώνουν την παρουσία τους στις αγαπημένες τους τοποθεσίες και χρησιμοποιούν προαιρετικές λειτουργίες, όπως η λειτουργία Φίλοι κοντά(αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμη σε ορισμένες μόνο περιοχές). Αναζητούμε και αναπτύσσουμε μεθόδους που θα μας επιτρέψουν να σας δείχνουμε τις πλέον σχετικές πληροφορίες, ανάλογα με την τοποθεσία στην οποία βρίσκεστε και τις δραστηριότητες των φίλων σας. Για παράδειγμα, στο μέλλον, αν αποφασίσετε να κοινοποιήσετε την τοποθεσία στην οποία βρίσκεστε, μπορεί να δείτε μενού από τα κοντινά εστιατόρια ή ενημερώσεις από τους φίλους σας που βρίσκονται στην περιοχή.

Πρακτικότερες αγορές: Σε ορισμένες περιοχές, δοκιμάζουμε τη χρήση ενός κουμπιού αγορών που βοηθά τους χρήστες να ανακαλύπτουν και να αγοράζουν προϊόντα χωρίς να φεύγουν από το Facebook. Ψάχνουμε επίσης νέους τρόπους που θα κάνουν τις συναλλαγές σας ακόμα πιο εύκολες.

Εύρεση πληροφοριών για το απόρρητο στο Facebook τη στιγμή που τις χρειάζεστε: Για να κάνουμε το υλικό πιο εύκολα προσβάσιμο, μετακινήσαμε τις συμβουλές και τις προτάσεις στην ενότητα Τα βασικά για το απόρρητο. Η πολιτική δεδομένων είναι πιο σύντομη και σαφής, με αποτέλεσμα να είναι πιο εύκολο να την διαβάσετε.

Κατανόηση του τρόπου με τον οποίο χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που λαμβάνουμε: Για παράδειγμα, κατανοώντας την ισχύ της μπαταρίας και του σήματος μπορείτε να είστε βέβαιοι ότι οι εφαρμογές μας λειτουργούν καλά στη συσκευή σας. Ζητάμε την άδειά σας για να χρησιμοποιούμε την τοποθεσία του κινητού σας και να σας προσφέρουμε πρόσθετες λειτουργίες, όπως η δυνατότητα κοινοποίησης της παρουσίας σας ή η προσθήκη της τοποθεσίας σας στις δημοσιεύσεις που κάνετε.

Εξοικείωση με τον τρόπο συνεργασίας των εταιρειών και των εφαρμογών του Facebook: Τα τελευταία χρόνια, το Facebook έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα και θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι γνωρίζετε για τον όμιλο εταιρειών μας, τις εφαρμογές και τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγουμε για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας. Για παράδειγμα, αν δεν μπορείτε να συνδεθείτε στο λογαριασμό σας στο Instagram, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το λογαριασμό σας στο Facebook για να ανακτήσετε τον κωδικό πρόσβασής σας. Καμία από τις τροποποιήσεις δεν επηρεάζει τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει το Instagram, το WhatsApp και οι υπόλοιπες εταιρείες σε ό,τι αφορά την προστασία των πληροφοριών και του απορρήτου σας.

Πληροφορίες χρηστών και διαφημίσεις: Ορισμένες φορές, οι χρήστες μάς ρωτάνε με ποιον τρόπο κοινοποιούνται οι πληροφορίες τους στους διαφημιζόμενους. Οι τροποποιήσεις αυτές δεν επιφέρουν καμία αλλαγή σε αυτό το θέμα. Βοηθάμε τους διαφημιζόμενους να απευθυνθούν στους χρήστες αποστέλλοντάς τους διαφημίσεις που μπορεί να τους ενδιαφέρουν, χωρίς ωστόσο να αποκαλύπτουμε την ταυτότητα των χρηστών. Μάθετε περισσότερα για τις διαφημίσεις, καθώς για τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να ελέγχετε ποιες διαφημίσεις θα βλέπετε.
Πρέπει να γνωρίζετε ότι οι ρυθμίσεις του λογαριασμού σας στο Facebook δεν πρόκειται να αλλάξουν, καθώς και ότι ορισμένες λειτουργίες είναι διαθέσιμες σε συγκεκριμένες μόνο περιοχές. Για παράδειγμα, οι προτάσεις ετικετών δεν είναι διαθέσιμες για τον Καναδά και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Μεγαλύτερος έλεγχος επί των διαφημίσεων

Ορισμένοι χρήστες έχουν αναφέρει ότι δυσκολεύονται να ελέγξουν τους τύπους των διαφημίσεων που βλέπουν, όταν χρησιμοποιούν πολλές διαφορετικές συσκευές και προγράμματα περιήγησης. Στο παρελθόν, αν επιλέγατε να μην λαμβάνετε ορισμένες κατηγορίες διαφημίσεων στο φορητό σας υπολογιστή, η επιλογή αυτή μπορεί να μην εφαρμοζόταν για τις διαφημίσεις που εμφανίζονταν στο τηλέφωνό σας. Γνωρίζουμε ότι πολλοί χρήστες χρησιμοποιούν περισσότερα από ένα κινητά τηλέφωνα, tablet ή προγράμματα περιήγησης για να συνδέονται στο Facebook. Κατά συνέπεια, πρέπει να σας παρέχουμε τη δυνατότητα να κάνετε μία και μόνο επιλογή, η οποία θα ισχύει για όλες τις συσκευές σας.

Γι’ αυτό το λόγο, το Facebook σέβεται τις επιλογές που κάνετε σχετικά με τις διαφημίσεις που βλέπετε σε όλες τις συσκευές σας. Μπορείτε να επιλέξετε να μην βλέπετε διαφημίσεις στο Facebook, η προβολή των οποίων βασίζεται στις εφαρμογές και τους ιστότοπους που χρησιμοποιείτε, μέσω της Digital Advertising Alliance. Επίσης, μπορείτε να επιλέξετε να μην βλέπετε αυτές τις διαφημίσεις χρησιμοποιώντας τις ρυθμίσεις των λειτουργικών συστημάτων iOS και Android. Όταν δηλώνετε ότι δεν θέλετε να βλέπετε αυτούς τους τύπους διαφημίσεων, η απόφασή σας εφαρμόζεται αυτόματα σε όλες τις συσκευές που χρησιμοποιείτε για να συνδεθείτε στο Facebook. Επίσης, έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία διάθεσης του δικού μας εργαλείου διαφημιστικών προτιμήσεων σε περισσότερες χώρες, ξεκινώντας από την Αυστραλία, τον Καναδά, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιρλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ελπίζουμε αυτές οι τροποποιήσεις να βελτιώσουν την εμπειρία σας. Η προστασία των πληροφοριών των χρηστών και η παροχή ουσιαστικών ρυθμίσεων σχετικά με το απόρρητο αποτελούν τον πυρήνα όλων των ενεργειών μας και πιστεύουμε ότι αυτές οι ανακοινώσεις αποτελούν ένα σημαντικό βήμα.

Θέλεις να μάθεις περισσότερα;

Στείλε email στον Technode Expert ή κάνε εγγραφή στο Newsletter για παρόμοια άρθρα

[chimpy_form forms=”1″]