Ello : Ένα review

Γιάννης Καραμαγκάλης 330 views0

ello
Μοιράσου το

Όπως κάθε Mediάνθρωπος που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και εμείς μπήκαμε στην διαδικασία να ζήσουμε εκ του σύνεγγυς ένα νέο μέσο το οποίο είχε γίνει viral και trend σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το ello μπήκε σχεδόν βίαια στις διαδικτυακές ζωές μας πριν σχεδόν 2 μήνες (ήταν μέσα του Σεμπτεμβρίου) κατακλείζοντας την blogόσφαιρα με έναν καταιγιστικό ρυθμό δημοσίευσης του περίφημου αντι-διαφημιστικού του μανιφέστου του, το οποίο μάλιστα στοχοποιούσε τις στρατηγικές επιλογές marketing του δημοφιλέστερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης ανά την υφήλιο, του Facebook.

Το ello εξελίχθηκε σε ένα τόσο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης, μέσα σε λίγα εικοσιτετράωρα, που δημιούργησε –σε παγκόσμια κλίμακα-  αφενός φρενίτιδα για την απόκτηση ενός λογαριασμού, αφετέρου το ανέδειξε σε ένα από τα ποιο «ελιτιστικά» social media.

Tο ίδιο το Ello είχε ξεκινήσει περίπου 8 μήνες πριν, ως ένα μέσο στο οποίο δέσποζε το LGTB στοιχείο, καθώς η πλειονότητα των χρηστών άνηκε στην παγκόσμια LGTB κοινωνία, η οποία σημειωτέον ήταν αποδιοπομπαία από το Facebook λόγω της συνεχούς και αυξανόμενης έντασης επιθετικής πολιτικής έναντι των avatars, δηλαδή των προφίλ που φέρουν ψεύτικα ονόματα παριστάνοντας φυσιολογικούς χρήστες. Όταν το Ello αποφάσισε να δημιουργήσει το manifesto του, άδραξε την αφορμή να επιτεθεί σφοδρά στο Facebook για το γεγονός πως έχει κατακλήσει τα timeline των χρηστών με διαφημίσεις κερδίζοντας έτσι το ενδιαφέρον εκατομμύριων απογοητευμένων χρηστών του δεύτερου. Το ello όμως παρουσιάζει κάποια πολύ παράξενα χαρακτηριστικά για τα δεδομένα των social media.

Η Δομή του

Ένα από τα σημεία-κλειδιά του Ello είναι το design του. Η αφαιρετική του δόμηση και η παντελής απουσία προωθημένων και χορηγούμενων posts είναι η επιτομή της minimal επιταγής του web designing. Μας κέρδισε η γραμματοσειρά που παραπέμπει σε δεκαετία 80 και 90 καθώς και το γεγονός πως υπάρχει σχηματοποιημένη profile pic, στα πρότυπα της κυκλικής λογοτύπησης του μέσου. Eνδιαφέρουσα επίσης είναι η ροή των αναρτήσεων στα προσωπικά μας προφίλ. Ελαφριά και αφαιρετική, δεν κουράζει το μάτι. Τελευταίο plus η διχρωμία που μας κράτησε συνεχώς το ενδιαφέρον.

Πάμε και στα προβλήματα: Τα πλήκτρα πλοήγησης δεν είναι σωστά δομημένα. Η σύνδεση στον λογαριασμό μας, οδηγεί μέσω redirect σε ένα brief για το πώς λειτουργεί το μέσο, δίχως ωστόσο να έχει υπάρξει μέριμνα ώστε το briefing να μην έχει έκταση μεγαλύτερη του ενός scroll down. Τελευταίο κακό,-και ίσως το χειρότερο- στο postάρισμα καταστάσεων: Το πλήκτρο enter δεν οδηγεί σε αυτόματη δημοσίευση, αντίθετα, χρειάζεται η μετακίνηση του κέρσορα επάνω στο ειδικό πλαίσιο ανάρτησης (post)

Και όμως δεν είναι social medium

Παρατηρήσαμε ενδελεχώς όλες τις λειτουργίες του Εllo στο εξωτερικό του περιβάλλον. To Ello έως και τις 13 Σεπτεμβρίου δεν ήταν καν πρώτο στην αναζήτηση της Google στην πληκτρολόγηση Ello, γεγονός που μαρτυρά την έλλειψη οργανωμένου και ολοκληρωμένου SEO από τους ΙΤs’ του. Επίσης, η Google δεν το έχει μετρήσει ποτέ ως social medium . H επιβεβαίωση για εμάς ήρθε από το Google Αnalytics, καθώς σε σύνδεσμο που δημοσιεύσαμε από τα προσωπικά μας profil και που οδηγούσε στον ιστότοπό μας, το Έllo δεν εμφανιζόταν στις παραπομπές μέσω social media, γεγονός που μας έδωσε ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο για το νέο αυτό μέσο.

google-analytics-for-ello-network

Μένοντας στα analytics, όσο και αν ψάξαμε, το Ello δεν εμφανίσθηκε στις πηγές επισκεψιμότητας ούτε ως social medium αλλά ούτε και ως σύνδεσμος παραπομπής(!), βάζοντας την ομάδα τεχνικών του Technode για τόσο για την ποιότητα όσο και για τον ρόλο που ίσως επιτελεί το social medium αυτό. Aκόμα και αν η όλη πλατφόρμα ήταν βασισμένη σε proxy servers, είναι δεδομένο πως δεν θα μπορούσε να αποδράσει από το monitoring του Google Αnalytics. Άρα έχουμε: Ένα «social medium» με μάλλον κακό SEO αλλά πολύ καλά «κρυμμένη» την ταυτότητά του.

Το έτερο πολύ σημαντικό στοιχείο που μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως δεν πρόκειται για ένα ακόμα social medium είναι το γεγονός πως τα insights είναι… live. Κάτω από κάθε ανάρτηση υπάρχει το σύμβολο ενός ματιού που μαρτυρά το πόσοι έχουν δει την εκάστοτε δημοσίευση του χρήστη. Ωστόσο η προβληματική επικεντρώνεται πως ένα account με μόλις 3 followers έχει πάνω από 19 προβολές. H αναζήτησή μας μας οδήγησε στο εξής συμπέρασμα:  To ello, εκτός από τις εσωτερικές (σς. Αναζητήσεις των χρηστών) μετράει και τις εξωτερικές προβολές live, δίχως να παρέχουν insights σε συγκεκριμένο υποτομέα του site, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με facebook και twitter.

To δεδομένο αυτό, από άποψη branding, αναιρεί , όχι μόνο την ιδιότυπη ιδιοσυστασία του ello αλλά και το ίδιο το manifesto του, το οποίο είναι εμφανώς κατά της εμπορικής στρατηγικής του Facebook. Το προαναφερθέν δεδομένο με τις εξωτερικές προβολές και τα –κατ’ ουσίαν-  open insights, είναι ένα χαρακτηριστικό που καθιστούν το ello … πιο προϊόν και από τα προϊόντα.

Για να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο την επιχειρηματολογία μας, ο ίδιος ο τρόπος εγγραφής στο ello αγγίζει αν όχι το «γλυκό στοιχείο του παράνομου» , σίγουρα τον ελιτισμό, αφού μέσω των προσκλήσεων ως αποκλειστικού τρόπου εγγραφής το ello κατάφερε εκούσια να αποσπάσει εκατομμύρια mails μέσα σε λίγες μόλις ώρες. Και ως γνωστόν, για τους λάτρες του καλού marketing το mail marketing είναι αποτελεσματικό και…ακριβοπληρωμένο sport.

Το ello λοιπόν ήρθε και πλασαρίστηκε ως το anti-facebook. Η εντύπωση μας είναι πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει επ’ ουδενί. Το Ello είναι ενδιαφέρον, αλλά δεν έχει και πολλά να δώσει, τουλάχιστον στη σημερινή του μορφολογία, υπόσταση και κυρίως υπό το τωρινό πλαίσιο στρατηγικής του (εάν υπάρχει). Εξερευνήστε το με υπευθυνότητα και στείλτε μας  και τις δικές σας επισημάνσεις.